A coaching program that aims to combine different forms and techniques of artistic creation with personal development.

Why art? Why now? Why me?

Kunst kan være en fantastisk måde at ændre os selv på. De seneste måneder under nedlukningen har skabt meget usikkerhed og tvunget mange af os til at sætte spørgsmålstegn ved vores nuværende liv og livsstil. Nogle af os blev tvunget til at skifte job eller måske endda miste vores job. Det var en tid, hvor mange mennesker blev inspireret til at søge efter en ændring i vores liv. Men det er altid skræmmende og skaber ofte mere usikkerhed. I dette kursus vil vi bruge kunst og den kunstneriske tankegang til at søge efter, hvad der er vigtigt for os. Kunst kan være en god katalysator for forandring og selvudvikling.

Min rejse for at blive kunstner var spændende, men ikke en indlysende: Jeg startede med forretning, der førte mig til design, for endelig at opdage kunst.

I mere end 15 år har jeg blandet min akademiske karriere med forretning. Jeg har en ph.d. i designledelse, jeg har undervist og forsket i Polen, Tyskland, Sverige, Frankrig og Danmark. Jeg har skrevet 11 videnskabelige publikationer og har præsenteret mit arbejde på 15 akademiske konferencer.

I have been always interested in self-development. As an academic teacher, I have been taking a lot of courses, reading self-development books and watching a lot of Ted-talks. Men de seneste 9 måneder med at være kunstner har lært mig mere end år med selvudvikling. That engagement in the artistic process gave me a completely new way to see myself in the world and develop my life. Finally I left the academic world to fully engage myself in art and to help others discover art and creativity. Now I want to show other people how they can use art and the artistic process to develop themselves.

Mere om programmet

Dette kursus er baseret på en undersøgelse, jeg har lavet blandt designere og kunstnere, hvor jeg prøver at forstå, hvad betyder det at leve som en kunstner. Som et resultat af denne forskning definerer jeg ”en kunstnerens tankegang” - et sæt kvaliteter, som kunstnere lever efter, og oversætter dem til praksis for ikke-kunstner mennesker. Målet er at guide folk ind i et rum, hvor de kan omdefinere sig selv og leve mere meningsfulde liv.

Vi vil fokusere på følgende kunstneres tankegangskvaliteter:

  • Mening
  • Flow
  • Mod
  • Improvisation
  • Kreativitet
  • Usikkerhed

I løbet af kurset vil vi øve disse kvaliteter. Vi vil udforske forskellige kunstneriske former for skabelse: akvareller, pasteller, akryl og collage. Hver gang finder vi nogle nye inspirationer og går hjem med et nyt kunstværk og en masse inspiration. Samtidig vil vi se på forskellige kunstneres liv, teknikker og kunstværker og låne af deres inspiration.

På kurset vil deltagerne modtage en arbejdsbog, specielt udviklet af mig for at lette indlæringspunkterne. Arbejdsbogen indeholder introduktionstekster, øvelser og ekstra materiale, som du kan arbejde med mellem sessionerne.

Detaljer

Kurset vil være i to grupper: weekend (lørdage 10.00-13.00) og aften (tirsdage 17.00-20.00). Der er plads til 10 personer i hver gruppe.

I alt mødes vi 4 gange, hver gang i 3 timer (3x45 min + pauser).

  • Session 1 - Hvad er en kunstnerisk tankegang? Fokus på: Mening, flow, intuitivt maleri. Teknik: akvareller
  • Session 2 – Her går vi dybere ind i den kunstneriske tankegang. Fokus på: Mod og improvisation. Teknik: bløde pasteller
  • Session 3 - At gå med en strøm. Fokus på: Usikkerhed og kreativitet. Teknik: akryl
  • Session 4 - Individuel udviklingsvej. Teknik: Kunstneriske collager / abstrakt maleri. Resumé af læringen fra kurset, refleksioner, hvad er det næste trin?

Om deltagerne:

Du er et menneske, der ønsker at skabe noget nyt i dit liv. Du behøver ingen tidligere erfaring med nogen af de kunstneriske formater.

Reserver din plads nu

Nedenfor kan du læse meninger fra mine tidligere studerende.

Justyna is an exceptional teacher and I am really glad that I had a chance to attend her classes on Design Thinking and service design. She is truly passionate teacher and has profound knowledge on how to work with and actively engage students. What I really enjoyed during the seminars were innovative forms of teaching – team work, role-playing activities, prototyping, creative presentations, canvas, storyboards. Justyna’s teaching was an unforgettable experience.

WiktorIa Przybylska

Justyna is a wonderful lecturer, an inspiring mentor as well as an expert in service design and design thinking.

Konrad Zach

Justyna is a great teacher and mentor. She is truly passionate about her subject and her classes were really practical, creative and engaging.

Michal Luszczak
da_DKDansk